Wednesday, September 7, 2011

In The Ends of Holidays

Salam buat sahabat semua...semoga sentiasa berada di bawah lindungiNya..=)

begitu cepat masa berlalu sehingga cuti 4 bulan terasa bagaikan 4 minggu...begitu pendek masa itu ku rasakan..dan aku pun tidak sedar bila ianya berlalu..kadang2 terasa sayang dengan masa yang tersia begitu sahaja..tapi semua itu bukan boleh diundur kembali..perjalanan masa hadapan masih lagi ada dan perlu diteruskan..

sebenarnya aku juz nk sebut pasal cuti aku yg 4 bulan tu je..tapi entah kenapa boleh berfalsafah pulak..aishhh...k la..yang tu sebagai intro je..aku rasa sakan sungguh cuti aku ni..orang lain bekerja, aku duk goyang kaki je kat umah..sekali sekala tu ade gak join program..ada la 5,6 program yang aku join sepanjang cuti ni..kira ok la 2 daripada tak buat pape..selain tu aku ada gak belajar menjahit..tapi tak pro2 pn..sempat la buat 4 pasang baju..jimat la sikit sebab xpayah upah baju raya walaupun xbape nak cantik...asal boleh pakai sudah la..aku bukan jenis yang cerewet sangat..bila kita jahit dengan orang lain jahit memang tak sama..walaupun xbape nak cantik, tapi hati puas bila dapat siapkan..kalo orang lain jahit kita tak rasa pape pun..tahu nak pakai je..huhu..ok..stop citer pasal ni..

yang paling bes sekali cuti ni adalah aku dapat puasa sebulan bersama family...dh lama dah aku tak berpuasa lama-lama ngan family..last sekali mungkin masa darjah 6 sebab lepas tu aku dah masuk asrama..jadi ni lah peluang yang sangat berharga bagi aku..bukan senang nak puasa sebulan macam ni untuk masa-masa akan datang..dapat g terawih tiap2 hari, bangun sahur, dan buke pose sama2..alhamdulillah ramadan kali ini sangat bermakna bagi aku berbanding sebelum2 ni..lepas tu dapat pulak sambut hari raya bersama family..tapi selepas raya sedih pulak rasanya..sebabnya, cuti sem dah nak abis..bukan senang nak tinggalkan family selepas lama bercuti, mestilah ada rasa sedih..cuma satu perkara je yang mampu menguatkan aku iaitu belajar ni sebenarnya untuk family jugak..perjuangan mesti diteruskan walau pahit sekali pun..jadi, kita mesti kuat yer kawan-kawan...ingat Allah selalu, niatkan kita menuntut ilmu kerana Allah, insyaAllah Allah akan meringankan rasa berat hati kita itu untuk meninggalkan family...aamiin...

cukuplah coretanku buat kali ini..semoga Allah permudahkan urusanku dan kawan-kawanku untuk berjuang menuntut ilmu yang masih belum cukup di dada demi mencapai cita-cita yang murni..

"perjuangan itu pahit, tapi hasilnya sangat manis"

No comments:

Post a Comment