Friday, January 14, 2011

8 JaNuArY mY sPecIaL DaY

Alhamdulillah pd saat ni dh brtmbah umur aku..
skg ni dh msuk 21 tahun...
dh besar upenye aku ni..tp perangai still cm bdk kcik..huhu
cm bese la..aku xdpt smbut ulangthun aku kt umah..
rsenya last skli smbut kt umah mse drjah 6 kot..
lps tu dh msuk asrama penuh, so xdpt la smbut ngan family..
tp xpe...aku xkisah pn...my family alwayz ingat kt aku...
tiap2 thun msti wish...thanks byk2 to my father,mother,sis n bro...

mse thn 2003..time bday aku ni..aku mnjejakkn kaki buat prtama kli kt skolahku..smsd..
mse tu aku bru msuk mndaftar...
pd ari tu aku xigt lngsung bday aku...
aku sibuk sgt urus pndaftarn..
satu ag aku nervous sbenarnya coz 1st time nk duk asrama...
bese la kn bdk2 xpnah duk asrama...
mse tu xigt pn nk smbut ari jadi...
aku pn xksah ngat sbb aku sndiri pn dh lupe..
lps masuk asrama ni aku dh xsmbut bday aku kt umah..
tp mse kt skol...msti ade kwn2 yg akn smbut...
thanks kwn2 ku...
adat duk kt asrama kn...
mcm2 la kna klo time bday 2...
yg aku igt aku dimandikn ngan air sabun + softlan,,kna tbur bdak..
nsib baek xpnah kna ngan telur ag...
ble igt time tu rse cm nk gelak je...
bez sgt2 wktu skol dlu....

skg ni dh 2 thn aku smbut besday aku kt upsi...
aku msih igt lagi mse sem 2 dlu...
kwn2 wt surprise bday kt aku..
sgt2 trkejut...
thanks to aini,jane,amy,ramlah,fina,aina,ida,bella,anis n sha...
i'm appreciated it...smpai xtrkata aku mse tu...
and tuk pngetahuan korng..aku msih smpan hdiah yg korng bg..
bntal pluk bunny tu still lg xbuke smpi skg...
syg la nk gne..huhu...nk smpn wt knangan...:)

diz year plk korng buat lg...
kononnya ajk aku pegi pkan sbb ade psr mlm...
aku pn ikot la..
sbnarnya aku dpt rse...cm plik je korng ari tu..
tp aku xthu la korng plan ape..
jane ajak aku g kdai ksut ngan amy sbb nk cri sandal..
rmlah dila n aini plk g kfc kata nk jmpe sum1 special..
tp aku plik gk ble rmlah ikot skli...
besenya aini n dila je...
jeng..jeng..jeng...
aku pn wt xtaw je la..huhu..
kami 3 org pn pegi la kdai ksut..
jane bli sandal n then amy bli sport shoes...
aku tgok je..xbrmnat pn nk bli..
then..aini pn cal jane ajk mkn kfc..
aku pn ikot skli la..
smpi je kfc tu jane trus naek atas...
aku pn plik gk..besenya order dlu..
ish2..nk tnye dia naek tangga cpt sgt...
aku pn ikot je la..
tgok kt ctu aini, dila n ramlah dh ade...
ciap mknan trhidang lg...
kek pn ade gk...
cm tahu2 je aku ske coklat..
hehe..sedap2...
thanks byk2 kt aini, jane, rmalah, dila n amy...
aku xsruh pn korng smbut bday aku..
bg aku klo wish pn dh ckup wt aku trharu..huhu..
enjoy in my big day...hihi...

ape yg pntg diz year dh bley dftr mengundi...huhu
sblom ni asyik tgok org laen je yg dftr...
jeles gk..hahaha..
then,,lps ni aku kna lah jd smakin matang...
nk study btol2 n wt mak ayah aku gmbira...
aku slalu brdoa agar aku dpt mmbalas jasa mereka 1 ari nanti..insyaAllah..

bertambahnya usia aku ni...
bermakna smakin dekatlah diriku dgn kmatian...
ajal tdk mnunggu muda atau tua untuk dtg mnjemput kte...
so,,beringatlah sebelum kita menemui detik kmatian kte..
aku brharap amalan yg aku lakukn sentiasa istiqamah dn dpt dipertingkatkn..
dn brharap bekalan ini mampu membawaku menuju syurga Ilahi...amin..

rasanya cukuplah setakat ini coretanku pada kali ini...
smoga dgn usiaku yg baru ini aku mampu mmbawa 1001 perubahan...
bercakap mmg snang kn...nk laksanakan 2 mmg pyh...
ape pn aku akn cbe sedaya upaya...insyaAllah..
mulakn dgn niat yg btul insyaAllah Allah akn permudhkn urusan kte..

wassalam...

No comments:

Post a Comment